STRONA GŁÓWNA
ARTYKUŁY
WYWIADY
AKTUALNOŚCI
INTERNALE
KONTAKT


KOLIBRO - Intranet & BPM Experts
Skutecznie doradzamy
w komunikacji wewnętrznej! KOLIBRO - Intranet & BPM Experts

Audyt Komunikacyjny - kluczowe narzędzie badawcze
Start, czyli komu i kiedy potrzebny jest intranet?
5 intranetowych mitów
Minimum 21 korzyści z wdrożenia Intranetu
Nominowani za Najlepsze Intranety i Komunikację Wewnętrzną w Polsce
Słownik ICBPM
Obieg faktur a komunikacja wewnętrzna
Motywowanie użytkowników intranetu
Human Resources Intranet
Tożsamość Intranetu


SharePoint.pl
Intranet Journal
AudytKomunikacyjny.pl
Intranet Road Map
Intranet Organization
Najlepsze intranety

Dobry Intranet to innowacyjny i rzetelny Intranet - wywiad ING Usługi Finansowe
Autor: Katarzyna Sosińska, Opublikowano: 2010-11-24 16:05:06


Intranety.pl rozmawiają z Magdaleną Kuskowską, Starszym Specjalistą ds. Komunikacji w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej ING Usługi Finansowe S.A.

Intranet ING Usługi Finansowe S.A. zostal uznany jako Najlepszy w Polsce w kategorii Duże Firmy w Konkursie INTERNALE 2010.

Zapraszamy do poznania zwycięskiego projektu w formie case studies.


ZOBACZ RÓWNIEŻ:


Tytuł Najlepszego Intranetu w kategorii Duże Firmy należy do ING Usługi Finansowe S.A Dowiedz się dlaczego – poznaj zwycięski projekt w pierwszej edycji Konkursu INTERNALE 2010!




Dlaczego postanowili Państwo wziąć udział w konkursie?
Informacja o konkursie dotarła do nas w bardzo dobrym momencie. W tym roku zupełnie przeorganizowaliśmy nasz Intranet, tworząc z niego podstawowe narzędzie komunikacji wewnętrznej w firmie. Wprowadzone zmiany zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez pracowników. Konkurs pozwolił nam poddać wynik naszych prac pod ocenę  profesjonalistów zajmujących się na co dzień Intranetami i porównać nasze osiągnięcia z tym, co aktualnie dzieje się na rynku w Polsce i zagranicą.  

Jakie główne cele postawili sobie Państwo zgłaszając się do konkursu?
Przystępując do konkursu zdawaliśmy sobie sprawę, że nasz Intranet jest dobry: jest zarządzany w sposób przemyślany, posiada wiele nietypowych, zaprojektowanych przez nas rozwiązań, które ułatwiają codzienną pracę i jest chętnie używany przez pracowników. Brakowało nam jednak porównania z Intranetami innych firm – dlatego nie nastawialiśmy się na wygraną. Zależało nam przede wszystkim na tym, żeby jak najlepiej przygotować dokumentację i sprawdzić, jak nasz pomysł na rozwój Intranetu zostanie oceniony przez specjalistów.

Czy istnieją jakieś szczególne uwarunkowania dla Intranetu w Państwa firmie?
Bez wątpienia w każdej firmie istnieją szczególne uwarunkowania dla komunikacji wewnętrznej i jej poszczególnych narzędzi, w tym Intranetu. W naszej firmie musieliśmy przede wszystkim poradzić sobie z przekonaniem pracowników, że wprowadzony przez nas, nowy „odświeżony Intranet” - to zupełnie inne narzędzie niż Intranet, który funkcjonował w firmie wcześniej i, do którego zdążyli się zrazić, ze względu na brak aktualnych informacji i nadmiar zbędnych, przestarzałych treści.
Warto podkreślić, że projekt odświeżenia Intranetu został poprzedzony audytem komunikacji wewnętrznej. Mieliśmy więc dokładny obraz wszystkich oczekiwań i problemów zgłaszanych przez pracowników, co pomogło nam uniknąć błędów i pozwoliło lepiej dostosować nowe narzędzie do rzeczywistych potrzeb.

Czy branża, w której Państwo prowadzą działalność, ma wpływ na sposób prowadzenia Komunikacji Wewnętrznej i na rozwój Intranetu?
Na pewno tak. Zarówno branża, w której działamy, jaki i fakt, ze jesteśmy firmą międzynarodową o rozbudowanej strukturze mają wpływ na sposób prowadzenia komunikacji wewnętrznej oraz na nasz Intranet.  Prostym przykładem z poziomu Intranetu może być choćby sposób prezentacji struktury organizacyjnej. Dużym wyzwaniem było zaprezentowanie jej w sposób czytelny i zrozumiały dla każdego pracownika. To, że się udało, niewątpliwie przyczyniło się do sukcesu nowego Intranetu – w okresie bezpośrednio po wdrożeniu „struktura organizacyjna” należała do najczęściej odwiedzanych witryn.

Jakie korzyści biznesowe przynosi Państwu właściwe zarządzanie Intranetem?
Pracownicy są dobrze poinformowani, znają cele, strategię i plany firmy, a dzięki rozbudowanym narzędziom umożliwiającym wyrażanie opinii wiedzą, że ich głos naprawdę się liczy w organizacji. Przemyślane zarządzanie komunikacją wewnętrzną i Intranetem pozwala budować zaangażowanie i lojalność, a także rozładować wiele napięć i przeciwdziałać potencjalnym kryzysom, zanim się one jeszcze pojawią.

Jakie jest znaczenie Intranetu dla działania organizacji? Jak definiuje Pani swoją rolę i rolę zespołu w firmie?
Intranet jest podstawowym narzędziem komunikacji wewnętrznej w naszej firmie  zarówno w komunikacji góra-dół i komunikacji menedżerskiej, jak i komunikacji dół-góra oraz komunikacji między pracownikami. Dbamy o to, żeby był stale aktualny i zawierał wszystkie istotne informacje. Dzięki temu pracownicy są dobrze poinformowani, mają dostęp do wszystkich potrzebnych im danych i mogą w każdej chwili dzielić się opiniami bądź uwagami. Naszą rolą jest zapewnianie sprawnego przepływu tych informacji, a także doradzanie przedstawicielom różnych obszarów biznesu, w jaki sposób najefektywniej przekazać i zaprezentować ważne dla nich tematy.

Jak zwycięstwo wpłynie na Państwa kolejne plany związane z Intranetem?
Z pewnością nie osiądziemy na laurach! Zarządzanie Intranetem to proces, który nie ma końca. Od momentu wdrożenia nowego Intranetu stale go rozwijamy i dopasowujemy do zmieniających się okoliczności, mamy już plany na przyszły rok i pomysły na kolejne lata. Nagroda pokazała nam, że idziemy w dobrym kierunku, ale przed nami jeszcze wiele pracy!
Bardzo się cieszymy z tytułu Najlepszego Intranetu 2010 w kategorii Dużych Firm. Ta nagroda to uznanie dla wielu miesięcy ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy w projekt odświeżenia i rozwoju naszego Intranetu. Choć równie wielką przyjemność sprawiło nam opublikowanie informacji o nagrodzie w Intranecie – i czytanie ciepłych komentarzy pracowników – mimo wszystko to ich opinia jest najważniejsza!

Co powiedzieliby Państwo innym osobom zajmującym się tą dziedziną?
Wdrażanie Intranetu to ciężka praca. Często trzeba mierzyć się z oporem – zarówno po stronie pracowników, jak i menedżerów czy nawet Zarządu. Ważne jest, żeby mieć jasno określony cel, pomysł jak go zrealizować, grupę zaangażowanych osób i poparcie sponsora projektu. Z naszego doświadczenia jasno wynika, że warto się angażować! Satysfakcja z wdrożenia narzędzia, które jest przydatne, używane przez pracowników i doceniane przez Zarząd jest ogromna.  

Departament Komunikacji Korporacyjnej w ING Usługi Finansowe (od lewej):
Piotr Papaj
- Ekspert ds. Public Relations / Zastępca Rzecznika Prasowego
Beata Zduńczyk-Golędzinowska - Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej / Rzecznik Prasowy
Marzena Kulhawiec – Menedżer ds. Komunikacji Marketingowej
Magdalena Kuskowska – Starszy Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej / Redaktor Intranetu

Rozmawiała:
Katarzyna Sosińska




Katarzyna Sosińska

Redaktor INTRANETY.PL – pierwszego polskiego portalu Intranetów i Komunikacji Wewnętrznej. Wyróżniona absolwentka Podyplomowego Studium Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Specjalizuje się w projektach z zakresu komunikacji wewnętrznej. Opracowuje i realizuje strategie komunikacji oraz wizerunkowe. 


KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą
Jan Fazlagić
The Human Side of Intranets
Jerry W. Koehler (Editor), Thom Dupper, Marvin D. Scaff, Patti Paxson, Fred Reitberger
The Corporate Intranet
Ryan Bernard
The 21st Century Intranet
Jennifer Stone Gonzalez

Copyright (c) intranety.pl | Kontakt