Jaka jest Pana definicja Intranetu?
Kiedyś Intranet był tylko portalem, do którego pracownicy mogli się zalogować i otrzymać informację, której potrzebowali. Nie była to jednak informacja przygotowana z myślą o nich, lecz ogólna o firmie, produkcie czy usłudze. Dzisiejsze Intranety spełniają oczekiwania poszczególnych pracowników, posiadają funkcje społecznościowe, e-learningowe czy szkoleniowe. Co najważniejsze, dają możliwość interakcji, feedbacku oraz szybkiej wymiany informacji, co korzystnie wpływa na współpracę między pracownikami.
Kiedy Intranet spełnia oczekiwania pracowników?
Tylko wtedy, kiedy indywidualnie podchodzi do każdego z pracowników. Każdy dział firmy będzie miał swoje oczekiwania wobec Intranetu. Działy sprzedaży potrzebują szybkiej, konkretnej informacji w danej chwili, aby osiągać swoje cele i pozyskiwać nowych klientów. Marketing i PR oczekują platformy, która umożliwi dostęp do badań marketingowych lub takiej, która pozwoli przekazać wszystkim pracownikom informację w jednym momencie. Działy badawczo-rozwojowe z kolei oczekują miejsca, które da możliwość analizy, badań, nowych koncepcji i hipotez. Informacja ta jest na tyle ważna, iż od jej wyniku zależy na przykład decyzja o zamknięciu produkcji lub zmiany zarządzania w fabryce. Aby spełnić oczekiwania pracowników należy poznać specyfikę ich codziennej pracy. Warto zauważyć, iż Intranet we współczesnych przedsiębiorstwach jest narzędziem, które wspomaga podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych.
Jakie korzyści otrzymuje firma, która wykorzystuje portale społecznościowe i e-learningowe?
Tych korzyści jest mnóstwo! Największa z nich to przede wszystkim efektywny przepływ informacji między pracownikami. To także przekazywanie najważniejszych informacji do właściwych osób, dzięki czemu decyzje są podejmowane szybciej i lepiej. Wszystko to sprawia, że organizacja może sprawniej reagować na zmiany rynkowe. Efektem końcowym jest wzrost produktywności, ponieważ dzięki płynnie przekazywanej informacji, decyzje podejmowane są pilniej, a pracownicy sprawniej i efektywniej pracują.
Rozmawiała:
Katarzyna Sosińska |