STRONA GŁÓWNA
ARTYKUŁY
WYWIADY
AKTUALNOŚCI
INTERNALE
KONTAKT


KOLIBRO - Intranet & BPM Experts
Skutecznie doradzamy
w komunikacji wewnętrznej! KOLIBRO - Intranet & BPM Experts

Audyt Komunikacyjny - kluczowe narzędzie badawcze
Start, czyli komu i kiedy potrzebny jest intranet?
5 intranetowych mitów
Minimum 21 korzyści z wdrożenia Intranetu
Nominowani za Najlepsze Intranety i Komunikację Wewnętrzną w Polsce
Słownik ICBPM
Obieg faktur a komunikacja wewnętrzna
Motywowanie użytkowników intranetu
Human Resources Intranet
Tożsamość Intranetu


SharePoint.pl
Intranet Journal
AudytKomunikacyjny.pl
Intranet Road Map
Intranet Organization
Najlepsze intranety

Jakie są światowe trendy w Intranetach w 2010 roku?
Autor: Katarzyna Sosińska, Opublikowano: 2010-04-02 13:19:36

Tworzenie sieci w miejscu pracy – hasło to odzwierciedla światowe trendy w zarządzaniu intranetem na początku drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Intranet staje się podstawowym narzędziem komunikacji, współpracy oraz nadawania i odbierania informacji w organizacjach na całym świecie. Jane McConnel, światowy ekspert ds. intranetów, prezentuje 5 najważniejszych trendów w intranetach w 2010 roku.

Intranet otwarty dla wszystkich

Intranet staje się platformą, która zawiera wszelkie informacje dotyczące firmy, zrzesza pracowników, pozwala na wymianę poglądów i komentarzy oraz umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym. Jest to jedyne miejsce w firmie, w którym znajduje się wszystko to, co dotyczy organizacji i pracowników.

Intranet tu i teraz

Dzisiejszy intranet nie jest wegetującą platformą, na której pojawiają się co jakiś czas informacje z kilkugodzinnym opóźnieniem. Jest to żywe miejsce, w którym wydarzenia prezentowane są dosłownie na bieżąco. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu technologii takich jak komunikatory, blogi czy konferencje internetowe, które gwarantują przekaz informacji w czasie rzeczywistym.

Intranet jest tam, gdzie ludzie

Intranet przestaje być miejscem, do którego mamy dostęp wyłącznie w miejscu pracy. Wychodzi z biura i podąża za ludźmi. Jest dostępny z zewnątrz z dowolnego miejsca na ziemi za pomocą stron www lub telefonu komórkowego. Realizuje nowy model biznesowy– B2E (Business to Employee), w którym firma wykorzystuje elektroniczne środki przekazu do komunikacji z pracownikami.

Nacisk na indywidualność

Pracownik zabiera głos, który ma wpływ na funkcjonowanie organizacji. Coraz częściej dodaje komentarze, zadaje pytania i angażuje się w portale społecznościowe dostępne w intranecie. Szacuje się, że firmowe portale społecznościowe w najbliższych latach będą stosowane przez ponad 30 proc. organizacji na całym świecie.

Social media przynosi korzyści…

 ... i to niebagatelne. Dzięki nim pracownicy bardziej angażują się w życie firmy, skuteczniej dzielą się wiedzą oraz są lepiej poinformowani. Coraz częściej firmy mierzą wpływ mediów społecznych i choć to jest dopiero prekursorska praktyka, można przypuszczać, że w najbliższych latach trend ten będzie coraz bardziej popularny.

 

Jane McConnel to światowy ekspert ds. intranetów. W ostatnim czasie opublikowała czwarty już raport dotyczący trendów w zarządzaniu intranetem. W badaniu wzięło udział 300 organizacji, posiadających od 1 tys. do 100 tys. pracowników, głównie z Europy, Ameryki Północnej, Azji i Pacyfiku.




Katarzyna Sosińska

Redaktor INTRANETY.PL – pierwszego polskiego portalu Intranetów i Komunikacji Wewnętrznej. Wyróżniona absolwentka Podyplomowego Studium Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Specjalizuje się w projektach z zakresu komunikacji wewnętrznej. Opracowuje i realizuje strategie komunikacji oraz wizerunkowe. 


KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą
Jan Fazlagić
The Human Side of Intranets
Jerry W. Koehler (Editor), Thom Dupper, Marvin D. Scaff, Patti Paxson, Fred Reitberger
The Corporate Intranet
Ryan Bernard
The 21st Century Intranet
Jennifer Stone Gonzalez

Copyright (c) intranety.pl | Kontakt