STRONA GŁÓWNA
ARTYKUŁY
WYWIADY
AKTUALNOŚCI
INTERNALE
KONTAKT


KOLIBRO - Intranet & BPM Experts
Skutecznie doradzamy
w komunikacji wewnętrznej! KOLIBRO - Intranet & BPM Experts

Motywowanie użytkowników intranetu
11 edycja Intranet Design Annual
Praca grupowa czyli jak oddzielić ziarno od plew
Znamy Najlepszych w Intranetach i Komunikacji Wewnętrznej w Polsce!
Słownik ICBPM
MTH intranetu, czyli co każdy dojrzały intranet mieć powinien
Minimum 21 korzyści z wdrożenia Intranetu
2 dzień Kongresu Komunikacji Wewnętrznej i Intranetów - EICIM 2011
Obieg faktur a komunikacja wewnętrzna
Dzieląc się wiedzą zyskujemy wiedzę


SharePoint.pl
Intranet Journal
AudytKomunikacyjny.pl
Intranet Road Map
Intranet Organization
Najlepsze intranety

Zwiększajmy produktywność, wspierajmy współpracę - wywiad z Bob'em Ward
Autor: Katarzyna Sosińska, Opublikowano: 2010-11-12 15:43:07

Intranety.pl rozmawiają z Bob’em Ward, Dyrektorem Wykonawczym w Learn.com, który był jednym z głównych prelegentów podczas jesiennego Kongresu Kadry.

Czy portale społecznościowe i e-learningowe są chętnie wykorzystywane w firmowych Intranetach?  

Znam wiele przypadków, w których portale społecznościowe i e-learningowe występują w korporacyjnych Intranetach. Pracownicy mają możliwość komentowania treści, wysyłania wiadomości, publikowania informacji na swoich profilach, prowadzenia blogów oraz mają dostęp do Wikipedii. Coraz więcej firm tworzy swoistego rodzaju firmowe facebooki. Jest to dobra praktyka, ponieważ dzięki temu korzyści, jakie niesie za sobą współpraca i relacje międzyludzkie, są wykorzystywane do rozwoju biznesu.  


Jaka jest Pana definicja Intranetu?

Kiedyś Intranet był tylko portalem, do którego pracownicy mogli się zalogować i otrzymać informację, której potrzebowali. Nie była to jednak  informacja przygotowana z myślą o nich, lecz ogólna o firmie, produkcie czy usłudze. Dzisiejsze Intranety spełniają oczekiwania poszczególnych pracowników, posiadają funkcje społecznościowe, e-learningowe czy szkoleniowe. Co najważniejsze, dają możliwość interakcji, feedbacku oraz szybkiej wymiany informacji, co korzystnie wpływa na współpracę między pracownikami.   

Kiedy Intranet spełnia oczekiwania pracowników?

Tylko wtedy, kiedy indywidualnie podchodzi do każdego z pracowników. Każdy dział firmy będzie miał swoje oczekiwania wobec Intranetu. Działy sprzedaży potrzebują szybkiej, konkretnej informacji w danej chwili, aby osiągać swoje cele i pozyskiwać nowych klientów.  Marketing i PR oczekują platformy, która umożliwi dostęp do badań marketingowych lub takiej, która pozwoli przekazać wszystkim pracownikom informację w jednym momencie. Działy badawczo-rozwojowe z kolei oczekują miejsca, które da możliwość analizy, badań, nowych koncepcji i hipotez. Informacja ta jest na tyle ważna, iż od jej wyniku zależy na przykład decyzja o zamknięciu produkcji lub zmiany zarządzania w fabryce. Aby spełnić oczekiwania pracowników należy poznać specyfikę ich codziennej pracy. Warto zauważyć, iż Intranet we współczesnych przedsiębiorstwach jest narzędziem, które wspomaga podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych.

Jakie korzyści otrzymuje firma, która wykorzystuje portale społecznościowe i e-learningowe?

Tych korzyści jest mnóstwo! Największa z nich to przede wszystkim efektywny przepływ informacji między pracownikami. To także przekazywanie najważniejszych informacji do właściwych osób, dzięki czemu decyzje są podejmowane szybciej i lepiej. Wszystko to sprawia, że organizacja może sprawniej reagować na zmiany rynkowe.  Efektem końcowym jest wzrost  produktywności, ponieważ dzięki płynnie przekazywanej informacji, decyzje podejmowane są pilniej, a pracownicy sprawniej i efektywniej pracują.

Rozmawiała:

Katarzyna Sosińska




Katarzyna Sosińska

Redaktor INTRANETY.PL – pierwszego polskiego portalu Intranetów i Komunikacji Wewnętrznej. Wyróżniona absolwentka Podyplomowego Studium Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Specjalizuje się w projektach z zakresu komunikacji wewnętrznej. Opracowuje i realizuje strategie komunikacji oraz wizerunkowe. 


KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą
Jan Fazlagić
The Human Side of Intranets
Jerry W. Koehler (Editor), Thom Dupper, Marvin D. Scaff, Patti Paxson, Fred Reitberger
The Corporate Intranet
Ryan Bernard
The 21st Century Intranet
Jennifer Stone Gonzalez

Copyright (c) intranety.pl | Kontakt