STRONA GŁÓWNA
ARTYKUŁY
WYWIADY
AKTUALNOŚCI
INTERNALE
KONTAKT


KOLIBRO - Intranet & BPM Experts
Skutecznie doradzamy
w komunikacji wewnętrznej! KOLIBRO - Intranet & BPM Experts

Kongres EICIM. Relacja z pierwszego dnia.
Portale społecznościowe doceniane przez pracodawców
MTH intranetu, czyli co każdy dojrzały intranet mieć powinien
Start, czyli komu i kiedy potrzebny jest intranet?
Praca grupowa czyli jak oddzielić ziarno od plew
Znamy Najlepszych w Intranetach i Komunikacji Wewnętrznej w Polsce!
11 edycja Intranet Design Annual
Motywowanie użytkowników intranetu
Obieg faktur a komunikacja wewnętrzna
2 dzień Kongresu Komunikacji Wewnętrznej i Intranetów - EICIM 2011


SharePoint.pl
Intranet Journal
AudytKomunikacyjny.pl
Intranet Road Map
Intranet Organization
Najlepsze intranety

INTERNALE 2010: Najlepszy Intranet Duże Firmy, Wyróżnienie dla Sanofi Aventis
Autor: Katarzyna Sosińska, Opublikowano: 2010-11-30 16:11:22

Intranet Sanofi Aventis otrzymał Wyróżnienie w Konkursie INTERNALE 2010 w kategorii Najlepszy Intranet Duże Firmy. Dowiedz się dlaczego – poznaj wyróżniony projekt w pierwszej edycji Konkursu INTERNALE 2010!


Aktualny Intranet Sanofi-Aventis powstał w 2007 roku. Początkowo był jedynie nośnikiem informacji na temat działów firmy, przedstawiającym w skrócie skład personalny, podstawową działalność czy wykonywane zadania. Intranet służył głównie do jednostronnej komunikacji „góra-dół”, narzucał pewien schemat prezentowania informacji.

 

Obecnie Intranet jest narzędziem swobodnej wymiany myśli i poglądów, zarówno w ramach komunikacji „góra-dół” jak i „dół-góra” dzięki wdrożeniu inicjatywy „Hyde Park – Forum”. Intranet Sanofi-Aventis stanowi trzon wewnętrznej komunikacji firmy. Dzięki wielu inicjatywom pozwala nie tylko na komunikację oficjalną, a również na komunikację nieoficjalną za sprawą wielu działów tematycznych poświęconych m.in. podróżom, najciekawszym wydarzeniom kulturalnym w kraju, wirtualnej Tablicy Ogłoszeń czy organizowanym konkursom fotograficznym pozwalającym łączyć pasję fotografii z tworzeniem kalendarza produktowego.

Cele Intranetu to:

  • Informowanie i zarządzanie wiedzą poprzez rozwijanie świadomości biznesowej; wspieranie kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej na tematy spółki i pracownicze
  • Ułatwienie komunikacji międzydziałowej i integracji pracowników
  • Zwiększenie efektywności pracy - integracja z innymi systemami i aplikacjami niezbędnymi do codziennej pracy oraz z narzędziami komunikacji 

Bezdyskusyjnym celem Intranetu jest jego wpływ na efekty biznesowe firmy. Intranet jest nośnikiem informacji, które wpływają na efektywność pracy a przez to na wyniki biznesowe.

Zaangażowanie osobowe

Intranet Sanofi-Aventis jest tworzony przez Zespół Korespondentów intranetowych, w skład którego wchodzą przedstawiciele wszystkich działów firmy. Intranet Sanofi-Aventis współtworzą łącznie 22 osoby kreujące Intranet. Zespół korespondentów stale rozwija się poprzez zdobywane doświadczenie oraz udział w specjalistycznych szkoleniach.

Multimedia w Intranecie Sanofi Aventis

  • Strona główna Działu Komunikacji prezentuje zapętlony film przedstawiający zespół Działu Komunikacji, a także animację flash prezentującą obracające się ikony, służące do nawigacji po podstronach.
  • Bożonarodzeniowe życzenia p. Prezes w formie materiałów wideo w intranecie
  • Zaproszenia na spotkania cykliczne oraz uroczyste  doroczne spotkania jako intranetowe materiały filmowe i grafiki
  • Galerie fotograficzne prezentujące eventy, ważne wydarzenia firmowe, a także relacje z akcji charytatywnych Sanofi-Aventis



Społeczności w Intranecie Sanofi Aventis

  • „Dookoła Świata” – społeczność Podróżników Sanofi-Aventis, dzieląca się relacjami z podróży, fotorelacjami, informacjami o ciekawych pozycjach literatury podróżniczej i wydarzeniach z kraju i zagranicy
  • Forum – wirtualna społeczność Sanofi-Aventis, służy wymianie myśli, ciekawych pomysłów i spostrzeżeń.
  • Tablica Ogłoszeń – wirtualne miejsce zamieszczania prywatnych ogłoszeń, jak również ciekawych ofert firm, komunikatów o akcjach adopcyjnych porzuconych zwierzaków, propozycji kulturalnych dla najmłodszych, informacji o interesujących wydarzeniach w świecie kultury, ofertach last minute itp



Rola Kierownictwa w projekcie Intranetowym

Kierownictwo jest ambasadorem Intranetu w Zarządzie spółki i wśród pracowników. Odpowiada za stały kontakt z centralą oraz  za spójność Intranetu ze strategią i wizją firmy. Wspiera rozwój Intranetu oraz  Zespół Korespondentów.



Promocja Intranetu

Sanofi Aventis wykorzystuje wiele narzędzi promujących Intranet wewnątrz organizacji:

  • Wystawy fotografii nadesłanych przez pracowników na interaktywne intranetowe konkursy fotograficzne
  • Plakaty promocyjne, naklejki, ulotki z logo Zespołu Korespondentów i gadżety związane z Intranetem, takie jak słuchawki stereofoniczne oraz krówki z tekstami przybliżającymi zawartość Intranetu
  • Promocja Intranetu i Zespołu Korespondentów podczas spotkania szkoleniowego przedstawicieli terenowych (rozstawione stoisko korespondentów, plazmy z podłączeniem on-line do Intranetu, pokazywanie ciekawych rozwiązań i zasobów Intranetu, film o zespole i Intranecie)
  • Prezentacje stron poszczególnych działów podczas  corocznych spotkań szkoleniowych dla przedstawicieli medycznych
  • Liczne publikacje na łamach newslettera elektronicznego oraz drukowanego czasopisma dla pracowników
  • Promocja nowych elementów i modułów za pomocą wszystkich dostępnych kanałów komunikacji wewnętrznej 

Uzyskane efekty dla firmy

Intranet Sanofi Aventis:

  • Wzmacnia pożądaną kulturę firmy
  • Zapewnia informacje potrzebne do codziennej pracy pracownikom
  • Dostarcza informacji o tym co dzieje się w firmie zarówno na poziomie lokalnym, jak i na poziomie centralnym
  • Znaczna poprawa szybkości reakcji na problemy
  • Zapewnia koordynację działań
  • Szybko informuje o zmianach
  • Zwiększa motywację i zaangażowanie pracowników
  • Integruje pracowników
  • Poszerza wiedzę i rozwija umiejętności pracowników
  • Forum stało się doskonałym barometrem nastroju pracowników i atmosfery panującej w firmie
  • rozwinęło kulturę speaking-up oraz wzmocniło przekonania w pracownikach, że ich opinia ma dla firmy znaczenie

 

Uzyskane efekty dla kierownictwa

  • Bardziej efektywna praca (łatwiejszy dostęp do narzędzi pracy i informacji) a dzięki temu oszczędności czasowe i finansowe
  • Lepsza obsługa klienta wewnętrznego dzięki ułatwionemu dostępowi do informacji wewnętrznych (szybkość, spójność, dokładność)
  • Lepsze zrozumienie przez podwładnych celów i tła inicjatyw i zmian mających miejsce w naszej spółce (wyższy poziom doinformowania)
  • Zwiększenie jakości współpracy z pracownikami terenowymi
  • (platforma umożliwiająca wzajemne poznanie się pracowników)
  • Wzrost poziomu doinformowania zarówno kadry kierowniczej, jak i pracowników
  • (dostarczanie kadrze kierowniczej m.in. pakietów informacyjnych do wykorzystania w czasie spotkań z podwładnymi)

Uzyskane efekty dla pracownika

  • Efektywniejsza praca (łatwiejszy dostęp do narzędzi pracy i informacji) a dzięki temu oszczędności czasowe
  • Większe możliwości skupienia się na właściwych zadaniach
  • Znakomity dostęp do informacji pracowniczych (kluczowe dla pracowników informacje na stronach Działu HR np. benefity, szkolenia, formularze, zasady dofinansowania i opieki medycznej, tacierzyństwo, zmiany w prawie pracy, wewnętrzne regulaminy itp.)
  • Wzrost poziomu doinformowania
  • Forum - możliwość dzielenia się spostrzeżeniami, wyrażania swojej opinii zarówno na tematy firmowe, branżowe i ogólne nie związane z pracą
  • Forum - możliwość podważania i zmiany istniejącego status quo (np. wpływ na wystrój biura, regulacje dotyczące godzin pracy itp.), proponowania nowych rozwiązań, zgłaszania uwag do wdrażanych inicjatyw
  • Forum - poprawa komunikacji międzydziałowej
  • Dostęp do biblioteki dokumentów i niezbędnych formularzy niezwiązanych z działalnością operacyjną firmy (np. HR – sprawy pracownicze)



Katarzyna Sosińska

Redaktor INTRANETY.PL – pierwszego polskiego portalu Intranetów i Komunikacji Wewnętrznej. Wyróżniona absolwentka Podyplomowego Studium Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Specjalizuje się w projektach z zakresu komunikacji wewnętrznej. Opracowuje i realizuje strategie komunikacji oraz wizerunkowe. 


KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą
Jan Fazlagić
The Human Side of Intranets
Jerry W. Koehler (Editor), Thom Dupper, Marvin D. Scaff, Patti Paxson, Fred Reitberger
The Corporate Intranet
Ryan Bernard
The 21st Century Intranet
Jennifer Stone Gonzalez

Copyright (c) intranety.pl | Kontakt