Intranet Sanofi Aventis otrzymał Wyróżnienie w Konkursie INTERNALE 2010 w kategorii Najlepszy Intranet Duże Firmy. Dowiedz się dlaczego – poznaj wyróżniony projekt w pierwszej edycji Konkursu INTERNALE 2010!
Aktualny Intranet Sanofi-Aventis powstał w 2007 roku. Początkowo był jedynie nośnikiem informacji na temat działów firmy, przedstawiającym w skrócie skład personalny, podstawową działalność czy wykonywane zadania. Intranet służył głównie do jednostronnej komunikacji „góra-dół”, narzucał pewien schemat prezentowania informacji.
Obecnie Intranet jest narzędziem swobodnej wymiany myśli i poglądów, zarówno w ramach komunikacji „góra-dół” jak i „dół-góra” dzięki wdrożeniu inicjatywy „Hyde Park – Forum”. Intranet Sanofi-Aventis stanowi trzon wewnętrznej komunikacji firmy. Dzięki wielu inicjatywom pozwala nie tylko na komunikację oficjalną, a również na komunikację nieoficjalną za sprawą wielu działów tematycznych poświęconych m.in. podróżom, najciekawszym wydarzeniom kulturalnym w kraju, wirtualnej Tablicy Ogłoszeń czy organizowanym konkursom fotograficznym pozwalającym łączyć pasję fotografii z tworzeniem kalendarza produktowego.
Cele Intranetu to:
- Informowanie i zarządzanie wiedzą poprzez rozwijanie świadomości biznesowej; wspieranie kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej na tematy spółki i pracownicze
- Ułatwienie komunikacji międzydziałowej i integracji pracowników
- Zwiększenie efektywności pracy - integracja z innymi systemami i aplikacjami niezbędnymi do codziennej pracy oraz z narzędziami komunikacji
Bezdyskusyjnym celem Intranetu jest jego wpływ na efekty biznesowe firmy. Intranet jest nośnikiem informacji, które wpływają na efektywność pracy a przez to na wyniki biznesowe.
Zaangażowanie osobowe
Intranet Sanofi-Aventis jest tworzony przez Zespół Korespondentów intranetowych, w skład którego wchodzą przedstawiciele wszystkich działów firmy. Intranet Sanofi-Aventis współtworzą łącznie 22 osoby kreujące Intranet. Zespół korespondentów stale rozwija się poprzez zdobywane doświadczenie oraz udział w specjalistycznych szkoleniach.
Multimedia w Intranecie Sanofi Aventis
- Strona główna Działu Komunikacji prezentuje zapętlony film przedstawiający zespół Działu Komunikacji, a także animację flash prezentującą obracające się ikony, służące do nawigacji po podstronach.
- Bożonarodzeniowe życzenia p. Prezes w formie materiałów wideo w intranecie
- Zaproszenia na spotkania cykliczne oraz uroczyste doroczne spotkania jako intranetowe materiały filmowe i grafiki
- Galerie fotograficzne prezentujące eventy, ważne wydarzenia firmowe, a także relacje z akcji charytatywnych Sanofi-Aventis
Społeczności w Intranecie Sanofi Aventis
- „Dookoła Świata” – społeczność Podróżników Sanofi-Aventis, dzieląca się relacjami z podróży, fotorelacjami, informacjami o ciekawych pozycjach literatury podróżniczej i wydarzeniach z kraju i zagranicy
- Forum – wirtualna społeczność Sanofi-Aventis, służy wymianie myśli, ciekawych pomysłów i spostrzeżeń.
- Tablica Ogłoszeń – wirtualne miejsce zamieszczania prywatnych ogłoszeń, jak również ciekawych ofert firm, komunikatów o akcjach adopcyjnych porzuconych zwierzaków, propozycji kulturalnych dla najmłodszych, informacji o interesujących wydarzeniach w świecie kultury, ofertach last minute itp
Rola Kierownictwa w projekcie Intranetowym
Kierownictwo jest ambasadorem Intranetu w Zarządzie spółki i wśród pracowników. Odpowiada za stały kontakt z centralą oraz za spójność Intranetu ze strategią i wizją firmy. Wspiera rozwój Intranetu oraz Zespół Korespondentów.
Promocja Intranetu
Sanofi Aventis wykorzystuje wiele narzędzi promujących Intranet wewnątrz organizacji:
- Wystawy fotografii nadesłanych przez pracowników na interaktywne intranetowe konkursy fotograficzne
- Plakaty promocyjne, naklejki, ulotki z logo Zespołu Korespondentów i gadżety związane z Intranetem, takie jak słuchawki stereofoniczne oraz krówki z tekstami przybliżającymi zawartość Intranetu
- Promocja Intranetu i Zespołu Korespondentów podczas spotkania szkoleniowego przedstawicieli terenowych (rozstawione stoisko korespondentów, plazmy z podłączeniem on-line do Intranetu, pokazywanie ciekawych rozwiązań i zasobów Intranetu, film o zespole i Intranecie)
- Prezentacje stron poszczególnych działów podczas corocznych spotkań szkoleniowych dla przedstawicieli medycznych
- Liczne publikacje na łamach newslettera elektronicznego oraz drukowanego czasopisma dla pracowników
- Promocja nowych elementów i modułów za pomocą wszystkich dostępnych kanałów komunikacji wewnętrznej
Uzyskane efekty dla firmy
Intranet Sanofi Aventis:
- Wzmacnia pożądaną kulturę firmy
- Zapewnia informacje potrzebne do codziennej pracy pracownikom
- Dostarcza informacji o tym co dzieje się w firmie zarówno na poziomie lokalnym, jak i na poziomie centralnym
- Znaczna poprawa szybkości reakcji na problemy
- Zapewnia koordynację działań
- Szybko informuje o zmianach
- Zwiększa motywację i zaangażowanie pracowników
- Integruje pracowników
- Poszerza wiedzę i rozwija umiejętności pracowników
- Forum stało się doskonałym barometrem nastroju pracowników i atmosfery panującej w firmie
- rozwinęło kulturę speaking-up oraz wzmocniło przekonania w pracownikach, że ich opinia ma dla firmy znaczenie
Uzyskane efekty dla kierownictwa
- Bardziej efektywna praca (łatwiejszy dostęp do narzędzi pracy i informacji) a dzięki temu oszczędności czasowe i finansowe
- Lepsza obsługa klienta wewnętrznego dzięki ułatwionemu dostępowi do informacji wewnętrznych (szybkość, spójność, dokładność)
- Lepsze zrozumienie przez podwładnych celów i tła inicjatyw i zmian mających miejsce w naszej spółce (wyższy poziom doinformowania)
- Zwiększenie jakości współpracy z pracownikami terenowymi
- (platforma umożliwiająca wzajemne poznanie się pracowników)
- Wzrost poziomu doinformowania zarówno kadry kierowniczej, jak i pracowników
- (dostarczanie kadrze kierowniczej m.in. pakietów informacyjnych do wykorzystania w czasie spotkań z podwładnymi)
Uzyskane efekty dla pracownika
- Efektywniejsza praca (łatwiejszy dostęp do narzędzi pracy i informacji) a dzięki temu oszczędności czasowe
- Większe możliwości skupienia się na właściwych zadaniach
- Znakomity dostęp do informacji pracowniczych (kluczowe dla pracowników informacje na stronach Działu HR np. benefity, szkolenia, formularze, zasady dofinansowania i opieki medycznej, tacierzyństwo, zmiany w prawie pracy, wewnętrzne regulaminy itp.)
- Wzrost poziomu doinformowania
- Forum - możliwość dzielenia się spostrzeżeniami, wyrażania swojej opinii zarówno na tematy firmowe, branżowe i ogólne nie związane z pracą
- Forum - możliwość podważania i zmiany istniejącego status quo (np. wpływ na wystrój biura, regulacje dotyczące godzin pracy itp.), proponowania nowych rozwiązań, zgłaszania uwag do wdrażanych inicjatyw
- Forum - poprawa komunikacji międzydziałowej
- Dostęp do biblioteki dokumentów i niezbędnych formularzy niezwiązanych z działalnością operacyjną firmy (np. HR – sprawy pracownicze)
|